Blik ónder de weg bij CROW 210-onderzoek - Eerst scannen, dan boren

Gepubliceerd op 22/08/2025

Hoofdbrekens
Extra boorkernen, strengere eisen en asfaltcentrales die steeds vaker freesasfalt afkeuren. Het CROW 210-onderzoek zorgt vaak voor hoofdbrekens. Want de kwaliteit van jouw onderzoeksrapport bepaalt of je de poort door komt. Waarom gaat het zo vaak mis?

Blinde vlek
Het boorplan wordt meestal gebaseerd op een visuele inspectie van de deklaag. Maar informatie over de tussen- en onderlagen ontbreekt. En precies dáár zit de blinde vlek: wegvakken lijken homogeen, maar blijken dat niet te zijn.

Extra stap
Wij zijn de Wegenscanners. Wij voegen een extra stap toe aan het CROW 210-onderzoek. Met onze non-destructieve scan zie je de volledige asfaltconstructie, óók het deel dat normaal verborgen blijft. Op basis van de opbouw, laagdiktes en samenstelling delen wij de weg op in homogene Wegenscanvakken. Daarmee maak je een boorplan dat wél klopt en verklein je de kans op verrassingen bij de centrale.

Eén scan, méér inzicht
En het mooie is: onze scan legt niet alleen de basis voor een beter boorplan. Je kunt er nog veel meer mee. Ontdek het op Vakbeurs Openbare Ruimte.

Meer weten? Bezoek De Wegenscanners in stand 4.1.50 op Vakbeurs Openbare Ruimte.